Första delen utgår från kartläggningen i Förskoleklass där eleverna ska beskriva och samtala om bilderna.
Passar perfekt för att kolla av bedömningen igen och låta eleverna fortsätta öva på förmågorna på ett roligt sätt!
När eleverna får samtala och beskriva om första bilden börjar den ene eleven att välja en bild för sig själv.
Sedan beskriver eleven för den andre om hur den ser ut och så får den andre eleven gissa vilken bild det är.
När de gissar rätt får de lägga en markör (En pärla, suddigum eller en liten plus-plusbit) på bilden de klarat av.
Fortsätt tills alla bilder är markerade. Detta kan enkelt göras i stationsarbete. Enkelt att dela upp klassen i 5 grupper på 5 stationer. Exempel på stationer är: Samtala beskriva om bilder, rita, bygga siffror med lego, bornholmslek på Ipad och bygga med klossar. Då kan man enkelt som lärare sitta vid samtala/beskriva och kartlägga i lugn och ro!
Recensioner
Det finns inga produktrecensioner än.