Super Mario – Matematikproblem för årskurs 4–6!
Gör matematik roligt och motiverande med Super Mario! Detta färdiga material innehåller 50 problemlösningsuppgifter med Super Mario-tema, uppdelade i 10 spännande teman som myntjakt, svampar, banor, stjärnor och bossar.
I materialet får du:
– Elevblad för varje tema – 5 uppgifter per blad, utskrivningsbara och klara att använda direkt i klassrummet
– Facit – komplett med exakta lösningar, tydligt presenterat
– Lärarhandledning – tips på genomförande, differentiering och bedömning kopplat till Lgr22
– Varierad svårighetsgrad – lätt, medel och utmaning för att passa alla elever
– Flexibilitet – kan användas som komplett matematikprogram eller som komplement till befintlig planering, anpassningsbart för F–6
Materialet gör det enkelt att:
-
Träna problemlösning och matematiskt resonemang
-
Motivera elever med ett lekfullt Super Mario-tema
-
Differentiera och utmana elever på olika nivåer
-
Spara tid med färdiga elevblad och facit
Perfekt för både matematiklärare och klasslärare som vill ha ett roligt, färdigt och pedagogiskt material som engagerar eleverna och utvecklar deras problemlösningsförmåga året runt!


Skulle du hellre..?
Problemlösning - 0-10
Problemlösning alla hjärtans dag
Välskrivning - fordon
Gissa djuret, yrket (beskrivningar förskola)
Träna addition 0-50
Människokroppen Planscher m. faktarutor
I have who has - clock
Mysteriet med de försvunna musikinstrumenten
Hitta Koden Superhjältar Nr 7
Läsa skönlitteratur nr 20 EFTER LÄSNINGEN: Sammanfatta 2 Dramaturgi
"Jordens och livets utveckling" - 42 sidor
Här är jag!
Läsa skönlitteratur nr 40 EFTER LÄSNINGEN: Berätta om illustratören
Läsa skönlitteratur nr 39 EFTER LÄSNINGEN: Berätta om författaren
Läsförståelse "Sagan om Dummerjöns" - Screening åk.4-6
Sudoku 1 - 10 Nr 3
Hitta Koden Superhjältar Nr 4
Mina vänner
Läsa skönlitteratur nr 42 EFTER LÄSNINGEN: Självskattning
Överlevnadsspelet - livets utveckling, anpassning/naturligt urval
Alla hjärtans dag - Problemlösning
Uppstart: Hexagon (tre versioner!)
enheter - vikt och längd
Guidebilder aktivitetsval, förskola
Läsa skönlitteratur nr 38 EFTER LÄSNINGEN: Böcker jag har läst
Digitalt klassrum
Svenska Lektionsupplägg "Resonerande text"
Var bor Gustav Vasa?
Träna på den upprepande delen i ett mönster
Läsa skönlitteratur nr 22 EFTER LÄSNINGEN: Sammanfatta 4 Kort och kärnfullt
Läsa skönlitteratur nr 35 EFTER LÄSNINGEN: Recension 1
Anpassning - Vilket djur överlever var? Djur- & miljökort
Läsa skönlitteratur nr 26 EFTER LÄSNINGEN: Fantisera vidare 1 Chatta med huvudpersonen
Läsa skönlitteratur nr 33 EFTER LÄSNINGEN: Bild
Läsa skönlitteratur nr 18 UNDER LÄSNINGEN: Självskattning
Läsa skönlitteratur nr 41 EFTER LÄSNINGEN: Brev till författaren
Hitta Koden Superhjältar Nr 9
Evighetskort djur i skogen
Frihetstiden och den Gustavianska tiden - Prov+bedömningsmatris
Läsa skönlitteratur nr 19 EFTER LÄSNINGEN: Sammanfatta 1 Fem händelser
Mängdträning addition 0-9, 5 arbetsblad
Läsa skönlitteratur nr 27 EFTER LÄSNINGEN: Fantisera vidare 2 Skriva nästa del i serien
Presentation_djur om vintern
Memory - Jag ser- meningar - nr1.
An interview with a pet owner
Judendomen arbetsområde
Om mig - arbetsblad till elever i årskurs 1-3
Svenska skrivuppgifter åk.6-9
Dekorera klassrummet med ballonger
Sudokuhäfte - Snacks
Bokmärken 7: Årstider, 4 olika
Spel - Addition och subtraktion
Girlang - vimplar med svenska flaggan
Activity cards with different reading voices
Samspelsbegrepp, förskola
Sudokuhäfte - Bondgård
Läsa skönlitteratur nr 24 EFTER LÄSNINGEN: Att dra paralleller
Bråk - kooperativ problemlösning
All about me
Bondgårdens djur Djur på bondgården
Läsa skönlitteratur nr 34 EFTER LÄSNINGEN: Jämför
In other words... - 1
Alfred Nobel - materialpaket!
Sudokuhäfte - Natur
Hitta Objekten - På Promenad
Klipp & Klistra Sudoku – Lejon
Hitta Objekten - Rymdäventyret 





Recensioner
Det finns inga produktrecensioner än.